Jak wymyślić nazwę firmy? Jak uniknąć błędów?

Jaką nazwę wybrać? Jedno z pierwszych pytań jakie zadaje sobie przedsiębiorca otwierający nową firmę. Jednocześnie jest to istotna decyzja marketingowa. To jak łatwo zapadnie w świadomości klientów zdecyduje o Twojej szansie na odniesienie sukcesu.

W tym wpisie będziemy odnosić się do nazwy firmy, jednak przedstawione wskazówki można również zastosować do kreowania nazwy produktu.
Samo tworzenie nazwy nie jest wyjątkowo trudne ale zdecydowanie czasochłonne i wymaga odpowiedniej wiedzy. Pamiętaj, łatwiej zmienić logotyp niż nazwę firmy.


Jak wymyślić nazwę firmy?

1. Burza mózgów, czyli każdy pomysł jest dobry.

Weź czystą kartkę, długopis i zacznij wypisywać wszystkie skojarzenia jakie przychodzą Ci do głowy w związku z Twoją firmą. Możesz to robić wspólnie z rodziną, czy znajomymi. Na tym etapie im więcej pomysłów tym lepiej.

Przydatne narzędzia:
Słownik synonimów,
Google Translator.

2. Słowotwórstwo

Masz już długą listę potencjalnych nazw Twojej firmy. Co dalej? Zanim przystąpisz do wyboru tej jednej, warto pobawić się wypisanymi słowami. Spróbuj połączyć dwa lub więcej wyrazów w jeden. Możesz też łączyć fragmenty wyrazów, dodać przedrostek czy użyć akronimów, nie ograniczaj się! Dzięki temu możesz stworzyć nazwę, która wyróżni Cię na tle konkurencji.

Przydatne narzędzia:
Naminum.

3. Weryfikacja

Czas na selekcję. Ze wszystkich spisanych pomysłów wybierz te, które najbardziej będą spójne z Twoją działalnością i najlepiej odzwierciedlą wizerunek Twojej firmy. Teraz masz kilka nazw, które według Ciebie będą idealne, ale czy potencjalni klienci podzielą Twój entuzjazm?

Warto to sprawdzić. Obdzwoń 10 znajomych (rozmówców wybierz z grona dalszych znajomych, będą bardziej obiektywni) i poproś aby wskazali nazwę, która najbardziej im się podoba z listy jaką im przeczytasz. Dzięki temu uzyskasz informację, jak na nazwę firmy zareagują Twoi potencjalni klienci, i da Ci to cenną wskazówkę przy wyborze ostatecznej nazwy.



Jak uniknąć błędów?

1. Nie spiesz się

Wiemy, że przy tworzeniu nowej firmy jest wiele obowiązków i ciągle brakuje czasu ale wymyślając nazwę firmy warto zwolnić. Pamiętaj, że nazwa firmy może przyczynić się do Twojego sukcesu, lub porażki.

2. Zweryfikuj znaczenie w języku obcym

Słyszałeś o żarówkach firmy Osram? Być może kiedyś zechcesz rozszerzyć rynek zbytu na inne kraje. Warto zawczasu sprawdzić, czy nie będziesz negatywnie odbierany wśród obcokrajowców.

3. Sprawdź dostępność domeny

Zakładamy, że nie musimy wyjaśniać znaczenia posiadania strony internetowej dla firmy. Dlatego warto sprawdzić, czy NazwaTwojejFirmy.pl, jest dostępna? To też pomoże Ci zweryfikować, czy Twoja nazwa jest odpowiednia, i czy ktoś ją już używa.

4. Wykorzystaj sprawdzoną metodę

i skontaktuj się z naszymi specjalistami, którzy pomogą wykreować niepowtarzalną nazwę dla Twojej firmy. Dzięki nam zaoszczędzisz czas i unikniesz błędów.